A TripAdvisor használatának művészete – 1. rész

Indulása óta a TripAdvisor töretlen népszerűségnek örvend a felhasználók körében, bátran ki lehet mondani, hogy az egyik vezető platformmá vált azok számára, akik a következő gasztro-élményüket keresik. Ez egyben azt is jelenti, hogy a TripAdvisor lényegében megkerülhetetlen azok számára, akik aktívan és minden lehetőséget kihasználva szeretnék vendéglátóhelyüket népszerűsíteni.

Tudástárunk következő bejegyzésében szeretnénk bevezetni a Tripadvisor-marketingbe, gyakorlati stratégiákkal, hasznos tanácsokkal. Tarts velünk, nézzünk szét kicsit a TripAdvisor háza táján!

Mi is pontosan a TripAdvisor?

A TripAdvisor 2000-ben indult hódító útjára, és az utazók megbízható iránytűjeként gyorsan megkerülhetetlenné vált. Ma már az ő platformjuk az egyik legismertebb étterem értékelő oldal – egy sarki bisztró ugyan úgy profitálhat a regisztrációból és a folyamatos, aktív profilkezelésből, mint egy nagy, önállóan is jelentős hírnévnek örvendő étterem.

Hasonlóan a Google Cégemhez (amelyről itt olvashatjátok el a bejegyzésünket: Hogyan regisztráld éttermed a Google cégemre) a TripAdvisort is a vendégvélemények keltik életre és a folyamatos, aktív profilkezelés a siker kulcsa: vagyis az alapvető információk folyamatos frissítése, a véleményekre írt válaszok, képek, videók stb. közzététele.

Mindenképpen érdemes jelen lenni ezen a platformon, abban az esetben azonban, ha nálatok a külföldi vendégek is jelentős forgalmat képviselnek, szinte kötelező. Turisták körében ugyanis a kiválasztott vendéglátóhely TripAdvisoron való „csekkolása” lényegében rutinszerű. De nem ritka az sem, hogy eleve ezen a platformon keresnek éttermet.

A TripAdvisor-marketing jelentősége éttermek számára

A TripAdvisoron lehetőség van hirdetések útján is a potenciális vendégek látóterébe kerülni, azonban a platform lelke mégis az organikus találatokban rejlik, így ebben a bejegyzésben is erre koncentrálunk. A TripAdvisor-marketing több okból is kiemelkedő jelentőséggel bír az éttermek számára:

Globális elérés: A TripAdvisor hatalmas, globális felhasználói bázisa lehetővé teszi, hogy vendéglátó egységedet a világ minden tájáról érkező potenciális vendégek fedezhessék fel. Legyen szó helyi lakosokról vagy turistákról, akik épp a nyaralásukat töltik kis hazánkban, a TripAdvisor lehetőséget biztosít, hogy rád találjanak.

Az értékelések ereje: Ahogy a Google Cégemről szóló bejegyzésünkben is hangsúlyoztuk, a vendégértékelések komoly döntésbefolyásoló erővel bírnak. Ez ugyan kétélű fegyver, hiszen, ha túlsúlyban vannak a negatív vélemények, az sokakat eltántoríthat az adott vendéglátóhelytől, azonban még ebben az esetben is inkább onnan érdemes megközelítenünk ezt a kérdést, hogy ez lehetőséget kínál a szolgáltatás fejlesztéséhez. Másrészt, ha jelentős többségben vannak a pozitív vélemények, az olyan erős forgalomterelő erővel bírhat, amit nem akarunk kihagyni.

Építő jellegű kritika: Ide kapcsolódik még az építő jellegű kritikák kérdésköre. Minden platformnak megvan a maga sajátos atmoszférája. A TripAdvisoron sok felhasználó egyfajta „idegenvezetői” szerepbe bújik, egy-egy új étterem kipróbálása után szinte menetrendszerűen írják meg, a gyakran minden apró részletre kiterjedő véleményüket. Ha befogadóan állsz a kritikához, egy negatív, de részletes, az objektivitás igényével megírt véleményből is rengeteget profitálhatsz.

Jobb láthatóság: Minél több és minél több pozitív véleményt kap vendéglátóhelyed a TripAdvisoron, a platform belső algoritmusa annál feljebb fog sorol a keresési eredményekben. Ennek pedig közvetlen következménye lehet, hogy több foglalást kapsz és több vendég szavaz neked bizalmat.

Közvetlen foglalások: A TripAdvisor belső foglalási eszközeinek köszönhetően a vendégek akár közvetlenül a platformon is leadhatják a foglalásukat. Itt szeretnénk azonban megjegyezni azt a hibát, amit sok, főleg kisebb vendéglátóhely elkövet, hogy saját weboldalként tekint a TripAdvisorra. Ez egy kiváló forgalomterelő platform, azonban, ha egyedül erre alapozzuk az online jelenlétünket (ami egyébként, főleg kisebb egységek számára csábító), kiszolgáltatjuk magunkat. A mantra mindig ugyanaz: minél több csatornán legyünk jelen, minél több csatornán kommunikáljuk, minél több csatornán hirdessünk.

Belső hirdetések: Ahogy korábban már megjegyeztük, lehetőség van a TripAdvisoron való hirdetésre is. Ez történhet PR cikkek formájában, a profil kiemelésével, promóciókkal, illetve szponzorált megjelenésekkel is.

Analitika: A TripAdvisor analitikákat és értékes insightokat nyújt az ügyfelek preferenciáiról, a forgalmas időszakokról, a népszerű ételekről stb. Ezek az értékes statisztikák irányt mutathatnak az éttermeknek az üzemeltetési és marketingdöntések meghozatalában.

Mindig legyen naprakész a profilod

Látogasd meg rendszeresen a kezelőközpontot (Management Center) az analitikákért és az insightokért, így valós képet kaphatsz az általános vendégélménnyel és visszajelzésekkel kapcsolatban.

A TripAdvisor gigászi mennyiségű adatot gyűjt a felhasználók preferenciáiról, viselkedéséről és a különböző trendekről. Ezek nyomon követése és elemzése nagyban hozzájárulhat az eredményes marketing stratégia kialakításához, amely jól rezonál a potenciális vendégekkel.

Ismerd meg a célközönséged: a TripAdvisor egy sor, fontos adatot mutat meg Neked a célközönségedről. A különböző demográfiai adatok (nem, kor), vagy párkapcsolati adatok (családos, egyedülálló, fiatal pár stb.) irányt mutathatnak a marketinghez, az étlap ki- és átalakításához vagy a helyszínre szervezett eseményekhez is.

Teljesítménymutatókat: az oldalmegtekintések, a kattintási arányok és a foglalások nyomon követése segíthet felmérni az online jelenléted hatékonyságát. Figyeld meg azokat a területeket, amelyek optimalizálást igényelnek!

Szezonalitás és trendek: a TripAdvisor segíthet abban is, hogy jobban átlásd és megértsd a különböző trendeket, aktualitásokat, illetve a várható, szezonális aktivitást. Kaphatsz egy előrejelzést azzal kapcsolatban, hogy várhatóan, valamilyen esemény kapcsán megemelkedhet a vendégeid száma, illetve figyelmeztet a rendszer, ha valamilyen kiemelt szezon közeleg, amire speciális kínálattal, ajánlatokkal, eseményekkel stb. készülhetsz.

Versenytárs elemzése: a platformon elérhető insightok alapján jobban megismerheted a versenytársaid is, hogy ők hogyan teljesítenek, és azonosíthatod azokat a területeket, ahol előnyre tehetsz szert. Erre egyébként nem csupán az adatok elemzése nyújt megfelelő alkalmat, de versenytársaid profiljának áttekintése, elemzése is.

Visszajelzések elemzése: lehetőséged van a vélemények mintázatainak elemzésére is. Például: vannak-e bizonyos ételek, amelyeket gyakran dicsérnek vagy kritizálnak? Ezeknek a véleményeknek az elemzése irányt mutathat az étlap finomításához, vagy akár a munkatársaid képzéséhez is. Például abban az esetben, ha azt veszed észre, hogy a negatív visszajelzések egy jelentős része nem az ételekkel van összefüggésben, hanem például a várakozási idővel, a pincérek hozzáállásával stb. akkor tudod, hol kell változtatnod.

Reméljük. hogy tetszett az első rész, és sikerült meggyőznünk arról, hogy ha eddig nem tetted volna, most melegében létrehozd vendéglátóhelyed TripAdvisor profilját! Ha az első részben leírtak nem győztek meg – amellett, hogy le vagyunk döbbenve – biztosak vagyunk benne, hogy a második részben bemutatott lehetőségek, tippek, trükkök és praktikák le fognak venni a lábadról.

Tetszett a cikk és hasznosnak találtad? Oszd meg ismerőseiddel is!
Facebook
Twitter
Linkedin

Szükséged van egy profi szoftverre?

Az Orsys éttermi szoftvert pont az olyan vendéglátósoknak találtuk ki mint amilyen Te is vagy!

  • Zöld pipa, ami azt jelöli, hogy igen
    Egyszerű a kezelése és könnyű betanulni,
  • Zöld pipa, ami azt jelöli, hogy igen
    Minden méretben profi megoldásokat nyújt,
  • Zöld pipa, ami azt jelöli, hogy igen
    Időt és energiát spórol meg neked és munkatársaidnak.

Próbáld ki kötelezettségek nélkül és kérd ingyenes bemutatónk.

Kérem az ingyenes demót
Érdekel a vendéglátás?

Add meg az e-mail címed és értesülj elsőként a legfrissebb hírekről, fontos eseményekről és hasznos tudásokról.

Sikeres feliratkozás
Hoppá, valami hiba lépett fel a feliratkozás közben.
Kapcsolódó bejegyzések
Hasonló tartamak