Régi-új ismerős: a Google Cégem – 1. rész

A Google Cégem (Google My Business) egy olyan ingyenes eszköz, amelyet a Google hozott létre annak érdekében, hogy a vállalkozások könnyedén kezelhessék online jelenlétüket a Google keresőben és a térképen. Ha eddig nem regisztráltál, biztosak vagyunk benne, hogy a cikkünk elolvasása után Te is levonod majd a konzekvenciát: szükséged van Google Cégem profilra.

Miután átrágod magad a regisztráció bonyodalmain, és – a cikkünk segítségével – már hatékonyan is használod, akkor ez az ingyenes eszköz garantáltan segíteni fog, hogy az emberek megtaláljanak, amikor például „közeli” étterem után kutatnak. Amikor valaki beírja a Google keresőbe, hogy "pizza a közelben", és a Te pizzériád már szerepel a Google Cégemben,akkor jó eséllyel találkozni fogsz az éhes vendéggel.

De lássuk tételesen is, hogy miért hasznos Neked a Google Cégem!

Növeli a láthatóságod: Amikor valaki a Google keresőben kutat étterem, kávézó, pizzéria stb. után, a Google Cégem segítségével a Te vállalkozásod is jobb eséllyel jelenik meg a keresési eredmények között. Ez különösen fontos azoknak az új vagy kisebb vállalkozásoknak, akiket kevesen ismernek és még nem támaszkodhatnak a törzsvendégeikre, esetleg nem a legforgalmasabb lokációkban helyezkednek el.

Informálhatod a vásárlóid: Fontos adatokat (például a pontos címet, nyitvatartási időt, telefonszámot, vagy akár a menüt stb.) oszthatsz meg a potenciális vendégeiddel. Sőt, akkor igazán ütős egy Google Cégem fiók, ha ezeket az adatokat folyamatosan frissíted is, aktualizálod. Így például, a Te vendégeid tudni fogják, amikor technikai okok miatt néhány napig zárva tartasz, így nem érkeznek meg hozzád éhesen, és távoznak csalódottan.

Visszajelzéseket kérhetsz: Gondolj bele, milyen sokat jelent, amikor egy ismerősöd jó szívvel ajánl neked egy szolgáltatót. Sokkal magabiztosabban fogod kipróbálni, ha valaki már megtette előtted és megosztotta veled a pozitív tapasztalatát. A Google Cégem fiókodban a vendégek megírhatják a véleményüket, ezzel pedig meghozhatják mások kedvét is ahhoz, hogy betérjenek hozzád (olvasd el a cikkünk arról, hogyan szerezz több értékelést a Google profilodra). Azonban a vélemények nem mindig lesznek pozitívak, ez természetes, neked és persze a kedves vendégnek is lehet rossz napja. Azonban mi azt javasoljuk, hogy egy-egy rossz vélemény miatt ne fordíts hátat ennek a szuper eszköznek. Inkább tanuld meg kezelni a negatív kritikát és egy jól megfogalmazott, kedves, korrekt válasszal akár előnyödre fordítani azt. Hiszen a Te válaszod is ugyanúgy nyilvános, mindenki számára olvasható lesz. Mivel tudjuk, hogy a visszajelzések kezelése kényes, ugyanakkor fontos feladat, ezt a témát részletesebben is körbejártuk a következő cikkünkben: Hogyan reagálj a 3 negatív értékelési típusra étteremként.

Fényképek és videók megosztása: A digitális első benyomás ma már különösen fontos. A Google Cégem fiókod beindítása utána Te magad is tölthetsz fel profi képeket és videókat, akár az étteremről, az ételekről, magáról az étlapról, egy-egy eseményről, vagyis bármiről, amiről úgy gondolod, hogy csábító lesz a vendégeid számára. Ezen túl azonban vendégeid is tölthetnek fel képeket. a nálatok eltöltött időről és hasonlóan a véleményekhez, ez is egy kiváló lehetőség arra, hogy a vendégeid „vigyék a híred”. A profi fotók sokat segíthetnek az éttermed imázsának alakításában, erősítésében, viszont a vendégek által készített egyszerű, telefonos fotóknak is megvan a maguk szerepe az imázsépítésben. Ez utóbbiak sokkal közvetlenebbek, így segítenek kialakítani azt az „otthonosság” érzetet, amiért újra és újra visszajárnak hozzád és a törzsvendégeid lesznek.

Statisztikák a vendégeid jobb megértéséhez: Egy aktív, jól működő Google Cégem fiókból fontos adatokat is kinyerhetsz az éttermedről, amelyeket vissza tudsz forgatni az eredményességed növelésébe. Hányan kerestek rá az éttermedre, milyen kulcsszavak alapján, honnan érkeztek a vendégek, melyik kép érdekelte őket a leginkább stb.

Így hozz létre saját Google Cégem profilt

Most, hogy leírtuk miért hasznos a Google Cégem, itt az ideje, hogy regisztráljunk! A Google Cégem profil létrehozása egy többlépcsős folyamat, amely a következő lépéseket foglalja magában.

Regisztráció: Látogass el a Google Cégem weboldalára (ehhez kattints erre a linke: https://www.google.com/business/), és jelentkezz be egy meglévő Google-fiókkal, vagy, ha még nem rendelkeznél ilyennel, akkor hozz létre egyet a kezdés előtt. Sikeres regisztráció után lépj be a fiókodba és válaszd a „Vállalkozás hozzáadása” lehetőséget. Innentől a rendszer értelemszerűen végig vezet a regisztrációs folyamaton, de a fontosabb elemekre mi is kitérünk.  

Vállalkozás neve: Add meg a vállalkozásod hivatalos nevét. Fontos, hogy ez megegyezzen azzal a névvel, amelyet vendégeid is ismernek.

Kategória: Válaszd ki azt a kategóriát, amely legjobban leírja vállalkozásod (pl. étterem, kávézó, stb.).

Helyszín: Add meg a vállalkozásod címét. Ez a cím jelenik meg a Google Térképen és segíti a vendégeidet a helyszín megtalálásában. Éppen ezért erre különösen figyelj és mindenképpen pontos címet adj meg.

Kiszállítási terület: Ha pl. házhoz szállítást is nyújtasz, itt adhatod meg ezeket az adatokat. Ez azonban nem kötelező.

Kapcsolattartási adatok: Add meg az éttermed telefonszámát és weboldalát, ahol az ügyfelek elérhetnek.

Nyitvatartási idő: Tájékoztasd a vendégeidet arról, hogy milyen időintervallumban vagytok nyitva.

Fényképek hozzáadása: A képek, ahogy arra korábban már kitértünk, nagyon fontosak a vendéglátóhelyek számára. Tölts fel magas minőségű, lehetőleg profi képeket, amelyek bemutatják a menüsorod, az enteriőrt, a stílust, amelyet képviseltek és a hangulatot.

További részletek: Itt adhatod meg az étel- és italkínálatot, különleges ajánlatokat, vagy bármely egyedi jellemzőt, amely megkülönböztet más vendéglátóhelyektől.

Az első résszel megvagyunk, jöhet a jól megérdemelt kávészünet! 😊

Ha készen állsz a folytatásra, és sikerült elkészítened a profilod, következik az igazolási folyamat.

A Google Cégem tulajdon igazolása

A profilod igazolása kritikus lépés a hitelesség és a láthatóság szempontjából. Az igazolás többnyire a következőképpen történik:

Igazolókód Igénylése: Első lépésként válassz egy igazolási módot a rendelkezésre álló opciók közül. Az igazolókódot e-mailben, telefonon vagy postai úton is kérheted. A leggyakoribb módszer,amikor a Google egy „képeslapon” küldi el az igazolókódot, ami egy 5-6 karakterből álló egyedi kódot tartalmaz. Ennek a postai úton történő megérkezése általában 5-10 napot vesz igénybe. Bizonyos esetekben a Google azonnali igazolást is kínálhat. Ebben az esetben szükséges, hogy a regisztráció során megadott e-mail cím és telefonszám már legalább 2-3 napja elérhető legyen a vállalkozás weboldalán. Továbbá szükséges, hogy a Google Analytics és a Google Search Console hozzá legyen kapcsolva a weboldalunkhoz és ahhoz az e-mail címhez, amellyel a Google Cégemen regisztráltál.

Igazolókód begépelése: Amikor megérkezik az igazolókód, azt az ennek megfelelő mezőbe kell beírnod a Google Cégem fiókodban.

Adatok ellenőrzése: Miután megadtad az igazolókódot, a Google elvégzi az adatok ellenőrzését. Amennyiben a megadott információk megegyeznek a rendszerben már meglévő vállalkozási adatokkal, a profilunkon megjelenik az „Igazolt” jelzés.

Szuper, a nehezén túljutottunk, ha minden jól ment, már dolgoznak a Google fogaskerekei, nagy erőkkel vizsgálják az igénylésed jogosságát és hamarosan megjutalmaznak egy „igazolt” Google Cégem profillal! Ha ez megtörténik, akkor bele is vághatunk a profilod sikeres, aktív kezelésének „mikéntjébe, és hogyanjába” illetve átbeszélünk néhány gyakran felmerülő kérdést is, a Google Cégemmel kapcsolatban.

Mire beérkezik a „zöld jelzés” a keresőóriástól, mi már itt várunk a bejegyzés második részével!

Tetszett a cikk és hasznosnak találtad? Oszd meg ismerőseiddel is!
Facebook
Twitter
Linkedin

Szükséged van egy profi szoftverre?

Az Orsys éttermi szoftvert pont az olyan vendéglátósoknak találtuk ki mint amilyen Te is vagy!

  • Zöld pipa, ami azt jelöli, hogy igen
    Egyszerű a kezelése és könnyű betanulni,
  • Zöld pipa, ami azt jelöli, hogy igen
    Minden méretben profi megoldásokat nyújt,
  • Zöld pipa, ami azt jelöli, hogy igen
    Időt és energiát spórol meg neked és munkatársaidnak.

Próbáld ki kötelezettségek nélkül és kérd ingyenes bemutatónk.

Kérem az ingyenes demót
Érdekel a vendéglátás?

Add meg az e-mail címed és értesülj elsőként a legfrissebb hírekről, fontos eseményekről és hasznos tudásokról.

Sikeres feliratkozás
Hoppá, valami hiba lépett fel a feliratkozás közben.
Kapcsolódó bejegyzések
Hasonló tartamak