7 tipp Facebook hirdetésre éttermeknek

Szeretnél több vevőt és nagyobb forgalmat generálni éttermed számára? Összeszedtünk neked 7 hasznos tippet, melyekkel akár már ma növekedést érhetsz el! Használj ki minden lehetőséget, hogy kiemelkedhess a konkurensek közül!

Nem számít, hogy helyi kiszolgálásban vagy kiszállításban tevékenykedsz, mindegyik tippet úgy alakítottuk ki, hogy hasznos legyen a számodra. 

1. Specifikus aloldal az éttermi honlapon

Rögtön beleugrunk a közepébe. A későbbiekben valamivel könnyedebb tippek várnak, de kérlek ezt se ugord át. Ez az egyik legfontosabb elem az online hirdetések világában. Ha ezt nem tartod be, a többi tippnek sem lesz olyan jó eredménye!

Van egy látványos, jól optimalizált honlapod, ami már termeli a vevőket, legyen az megrendelés vagy asztalfoglalás (szerk.: Ugye van? 🤔). A Facebookon történő hirdetéshez egy jó honlap sajnos nem elég! Maradj velem pár percig és elmagyarázom.

Használhatsz csodás fotókat, megnyerő szöveget, beállíthatod a célközönséget és a megcélozni kívánt területet, de egy megfelelő landoló oldal nélkül lehet hasztalanná válik az erőfeszítés. Alaposan átgondoltad, hova irányítod az érdeklődőt, amikor rákattint a hirdetésre? Ha most arra gondolsz, hogy a főoldalra, akkor sajnos ki kell hogy ábrándítsalak... Ha a látogatót nem az a tartalom fogadja, amire a hirdetés alapján számított, bizony csalódottan és határozottan megnyomja az X-et a jobb felső sarokban. 

Fontos, hogy releváns legyen az érkezési oldal. Vegyünk egy példát: ha az új étlapodat hirdeted, akkor a látogatók nem az étterem elhelyezkedésre és a nyitva tartásra kíváncsiak, hanem az új étlapra. Mutasd tehát az étlapodat, ne várd a vendégedtől, hogy ő keresse meg!

A Facebook volt olyan kedves, és összegyűjtött pár tippet hogyan optimalizáld az érkezési oldalad, de ezeken kívül még sok tényezőt figyelembe kell venned.

Hadd mutassak egy hasznos példát. A McDonald’s kínálata nemrégiben egy új csirkés hamburgerrel bővült és a következő hirdetéssel reklámozta:

Látványos kép, jó szöveg! A hirdetésre kattintással a következő oldal jön be:

Ugyanaz a színvilág, ott van a kép amit korábban a hirdetéshez is használtak, és a szöveg is releváns. Érzi a látogató, hogy igen, érdekelt az új hamburger és most meg is nézhetem közelebbről, még több információhoz juthatok róla. Kicsit lejjebb görgetve találunk egy nagyon látványos videót arról, hogy milyen összetevőket tartalmaz és hogyan készül ez az áhított hamburgerünk. Miután kellő információt szerzett a látogató az új ételről, azt is megtudhatja, hogyan juthat hozzá a leggyorsabban. Ezzel eljutottunk az érkező oldal legfontosabb eleméhez. Kiderül, melyik étterem van hozzá legközelebb, hogy most azonnal meg is tudja kóstolni az újdonságot.

Tehát mi is volt a McDonald’s célja? Hogy minél több vásárlót vonzzon valamelyik franchise éttermébe. Neked is hasonlóan kell cselekedned, tartsd szem előtt a végső célt, a konverziót!

A Facebook hirdetések profi kivitelezése sok időt és energiát vesz igénybe. Nem elég, hogy marketingtudás szükséges hozzá, de kell a jó grafikai készség, szövegírás és nem kevés kreativitás. Ezt a nagyobb cégek több alkalmazottal oldják meg. Ha neked nincs elég időd erre, de mégis szeretnél profi munkát, keress fel minket és jó áron minőségi PPC hirdetéseket készítünk vendéglátó egységek számára.

2. A lokális célzás ereje a hirdetésekben

A látványos grafikák és csodálatos szövegek hasznosak, de közel sem elegendőek. Ha arra költöd a pénzed, hogy olyan emberek lássák a hirdetésed, akik nem is érdeklődnek a céged vagy termékeid iránt, akkor csak kidobtad a pénzt az ablakon. Például egy budapesti kiszállítós étterem nem sokra megy azzal, ha felsőszentiváni lakosok látják a hirdetését.

🍽️ Helyi kiszolgálás: Olyan személyeket kell megcéloznod, akik viszonylag közel tartózkodnak az étteremhez. Általánosságban elmondható, hogy az emberek szívesen utaznak 20-30 percet is egy nagyon jó ajánlatért.

🛵 Kiszállítás: Olyan személyeket kell elérned, akik a kiszállítási területeden belül laknak vagy ott tartózkodnak. Ezt pontosan beállíthatod a hirdetéseknél, így nem égeted fölöslegesen minden nap a pénzt.

Szerencsére a Facebook hirdetéskezelőt úgy építették meg, hogy ezeket a beállításokat könnyen elérheted és kezelheted. Hirdetés létrehozásakor ne csak a célközönséget és az érdeklődési kört állítsd be, hanem a megjelenítés helyét is!

3. Ingyenes események és ajándékok

Az egyik legfontosabb szempont egy vendéglátó egység életében - főleg a kezdeteknél - hogy minél több új vásárlót vonzzon be, hiszen csak az új vásárlókból lehetnek idővel törzsvendégek. Új ügyfelet pedig az ingyenes szóval lehet a legkönnyebben becsalogatni.

🍽️ Helyi kiszolgálás: Találj ki egy ingyenes eseményt, amit meghirdethetsz a Facebookon. Építsd mindig egy bizonyos tematika köré a rendezvényt. Megrendezheted például karácsony, halloween, de akár Valentin-nap alkalmából is. Fontos, hogy kreatív és csalogató legyen az alkalmazott grafika, hogy kellőképpen felkeltse az érdeklődést. Hozz létre az eseményt a felületen és hirdess rá. Ne feledd, legalább 2-3 héttel korábban érdemes beharangozni, hogy legyen ideje az embereknek megtervezni, és biztosan beteljenek a helyek.

🛵 Kiszállítás: Ajándék desszert, ingyenes kiszállítás, de még egy ingyenes Coca-cola is csodákra képes. Találj ki egy promóciót, ami csak pár hétig tart és kezd el reklámozni. Hidd el, imádni fogják az ajándékot! Nagyon fontos, hogy mindig tájékoztasd a potenciális vásárlóidat arról, hogy milyen kedvezményre, ajándékra számíthatnak a rendelésük mellé. Kár lenne erről megfeledkezni, és törvényhozók sem szeretik a megtévesztő reklámokat.

4. Szezonális trendek

Kezdj el szezonálisan gondolkozni, keresd a témákat, amik frissek és izgalmasak. Fontos, hogy megmaradj az éttermed tematikájánál. Egy olaszos pizzériában ne ünnepelj kínai új évet!

🍽️ Helyi kiszolgálás: Szervezd az eseményeket szezonhoz és trendhez kötve. Ilyen például egy nagy futball mérkőzés, torkos csütörtök, de akár a húsvét, vagy a libanapok is. Találj ki limitált, korlátozott ideig elérhető ételeket és italokat, melyek csak az esemény időkeretein belül kaphatóak. Hidd el, imádni fogják az új kínálatot, ami kicsit felpezsditi az éttermed megszokott kínálatát.

🛵 Kiszállítás: Helyi eseményt nem tudsz szervezni, de izgalmas új ízeket bármikor ki tudsz szállítani. Például húsvét idején legyen egy új tálad, amiben sonkát, tojást és házi tormát kínálsz. Kicsit engedd el a fantáziád és bátran valósítsd meg az ötleteid. Végtelen lehetőséget, és megannyi eseményt kínál a kreativitás!

5. Hirdetések időzítése

Tudtad, hogy nemcsak a bejegyzéseket, de a hirdetéseket is be tudod időzíteni? Felmerülhet a kérdés, hogy minek? Az egyik leghasznosabb oldala az időzítésnek, hogy előre letudhatod a munkát. Nincs szükség minden nap időt szakítani a hirdetések kezelésére, beállítására, elég, ha a váratlan aktualitásokat posztolod azonnal. Egy jó marketingterv legalább egy hónapra előre szól, de akár fél évre is elkészítheted. Válassz egy lazább, nyugalmasabb napot, amikor van pár óra szabadidőd a posztok és hirdetések beütemezésére, így a számodra fontos és izgalmas dolgokra több időd marad a többi napon.

De mikorra időzítsük a promóciókat? Külföldi kutatások alapján a hétvége a legmegfelelőbb alkalom a hirdetések megjelenítésére, mivel akkor 32%-kal többen fogják látni a tartalmat. A növekedés annak tudható be, hogy hétvégén a legtöbben otthon vannak és pihennek, többet görgetik a hírfolyamot. Azonban tudnod kell, hogy minden oldal kedvelői máshogy viselkednek és más időpontokat részesítenek előnyben. Szerencsére a Facebook ebben is a segítségünkre van!

Ha már van elegendő követőd - hogy ne torzuljon az adat - látogass el a Facebook oldalad statisztikái közé. Itt pontosan láthatod, hogy a kedvelőid mikor tartózkodnak leginkább a Facebookon. Persze ehhez fontos, hogy releváns követőid legyenek, ne csak olyanok, akik random vásároltak nálad, vagy rögtön lájkot nyomnak, ha nyereményjátékot vagy akciót látnak, de erről részletesen szó lesz majd egy másik cikkben.

6. Az elégedett vásárló többet mond ezer képnél

Na jó, lehet hogy van ebben némi túlzás, de hidd el, nagyon fontos!

Persze hasznos, ha szép képeid vannak az ételekről, a helyről, de ne felejtsd el az emberi tényezőt! A boldog vásárlók még több vásárlót hoznak!

🍽️ Helyi kiszolgálás: Hihetetlen kevesen használják még ezt Magyarországon, ezért könnyű újat mutatni. Kérd meg a betérő vendégeket, engedjék meg, hogy készíts róluk egy fotót, ahogy jól érzik magukat ebéd közben. Még jobb, ha egy egész videót összeraksz arról, mennyien szoktak lenni az éttermedben vagy bisztródban és milyen jó ott a hangulat! Még azokban is felkeltheted az érdeklődést, akiknek eddig eszébe sem jutott meglátogatni Téged. Ha látják, hogy igényes a hely, szeretik az emberek, jó a hangulat és a kiszolgálás, nem fognak sokáig gondolkodni.

🛵 Kiszállítás: Kérd meg vásárlóidat, hogy ők maguk fotózzák le a rendelt ételt. Válogasd ki a legjobb képeket és mutasd meg, milyen büszke vagy az éttermedre. Ha nehezen jönnek a képek, ajánlj fel valamit cserébe. Például a következő rendelésnél egy ajándék desszertet vagy üdítőt. Pár száz forintot neked is megér, hogy legyen egy pozitív visszacsatolás, nem igaz?

7. Az értékelések ezer arca

Nézz körbe a piacon, a szomszédságban. Sok konkurenssel kell megküzdeni azért, hogy több vevőd legyen. Az internet világában elég csak beütni, hogy “éttermek körülöttem” és már mutatja is az összes találatot. Nehéz a választás, ezért sokan csak egy adatot néznek: milyen az értékelése az étteremnek?

Nem a csillagok száma a legfontosabb tényező. Sőt, ha kerek 5 ⭐ van az még fura is lehet. Annál sokkal fontosabb, hogy a lehető legtöbb értékelésed legyen! Szerencsére ebben is segít nekünk a Facebook.

🍽️ Helyi kiszolgálás: Készíts egy hirdetést azoknak, akik már meglátogatták az éttermed. Kérd meg őket, értékeljenek a Facebook-on és Google-on. 

Egy gyors tipp. Amikor a pincér kiviszi a számlát az ügyfélnek és megkérdezi “hogy ízlett az étel”, tegye hozzá: “Ha megkérhetlek titeket, értékeljetek minket a Facebookon és mondjátok el másoknak is, mit gondoltok rólunk? Nagyon sokat jelentene nekünk!”. Egy kérés csodákra képes, próbáld ki!

🛵 Kiszállítás: Írd rá a blokk aljára, hogy: “ha ízlett az étel, kérlek értékelj minket” (szerk.: Ha nem tud ilyet a vendéglátó szoftvered, keress meg minket. Sok más hasznos funkció mellett erre is lehetőség van!). Ezen felül az étlapra is elhelyezhető a kérés. Sőt, akár egy nyereményjátékot is készíthetsz motiválóul.

Nem tudsz mit kezdeni a negatív értékeléssel és nem tudod hogyan reagálj rájuk? Írtunk egy cikket arról, hogyan válaszolj és hogyan profitálj a negatív értékelésekből.

Összefoglalás

Ma már minden vendéglátó egységnek kötelező bevetnie a marketinget, ahhoz hogy több vendéget érhessen el. Ha nem tudod megmutatni az ügyfeleknek, hogy te más vagy mint a többi hely, szépen lassan feledésbe merül az éttermed. Szerencsére a Facebook hirdetéseket sosem volt ilyen egyszerű beállítani és kezelni, mint most. Próbáld ki hasznos tippjeinket és lépj a vállalkozás következő szintjére!

Ne feledd, sok idődet fogja felemészteni a marketing, ha profin szeretnéd művelni. Ha szeretnéd megkönnyíteni a dolgod, és értékes időt spórolni az ismétlődő feladatokon, próbáld ki éttermi szoftverünket, melyet kifejezetten mikro- és kisvállalkozások számára fejlesztettünk.

Tetszett a cikk és hasznosnak találtad? Oszd meg ismerőseiddel is!
Facebook
Twitter
Linkedin

Szükséged van egy profi szoftverre?

Az Orsys éttermi szoftvert pont az olyan vendéglátósoknak találtuk ki mint amilyen Te is vagy!

  • Zöld pipa, ami azt jelöli, hogy igen
    Egyszerű a kezelése és könnyű betanulni,
  • Zöld pipa, ami azt jelöli, hogy igen
    Minden méretben profi megoldásokat nyújt,
  • Zöld pipa, ami azt jelöli, hogy igen
    Időt és energiát spórol meg neked és munkatársaidnak.

Próbáld ki kötelezettségek nélkül és kérd ingyenes bemutatónk.

Kérem az ingyenes demót
Érdekel a vendéglátás?

Add meg az e-mail címed és értesülj elsőként a legfrissebb hírekről, fontos eseményekről és hasznos tudásokról.

Sikeres feliratkozás
Hoppá, valami hiba lépett fel a feliratkozás közben.
Kapcsolódó bejegyzések
Hasonló tartamak