21 Instagram tipp éttermeknek

Az Instagram mára az egyik legnépszerűbb közösségi médiafelületté vált. Az induló vállalkozásoktól a piacvezető brandekig mindenki nagy hangsúlyt fektet a platform adta marketing lehetőségek kiaknázására. Az éttermek számára különösen fontos, hogy aktívan jelen legyenek az Instagramon, hiszen a felület elsősorban a látványra és a fényképeken keresztül történő figyelemfelhívásra fókuszál. Ha az éttermed népszerűségének és ismertségének növelésében gondolkodsz, feltétlenül olvasd el tanácsainkat, melyek segíthetnek rávilágítani arra, hogyan fogj hozzá a marketingcsatorna fellendítéséhez. Ötleteink segíthetnek új lehetőségek felfedezésében és hozzásegíthetnek ahhoz, hogy az elért népszerűségnek köszönhetően növelhesd a bevételeidet.

1. Töltsd ki a profilod

Bár alapvetésnek tűnhet, hidd el, sokan nem töltik ki a profiljukat, vagy csak néhány adatot adnak meg az éttermükről. Legyél következetes, használd ugyanazt a nevet, mint a Facebookon, és add meg ugyanazokat az adatokat, amik a weboldaladon és más felületeiden is szerepelnek a névjegyben. Tüntesd fel a pontos címedet, telefonszámodat, weboldaladat, nyitva tartásodat. Ne feledkezz meg az étterem típusának feltüntetéséről, írd egy mondatban vagy felsorolásban, hogy mire számíthatnak a vendégeid, mitől különleges az éttermed, például Tradicionális olasz pizzéria Szeged szívében, Reggeliző és brunch étterem a gourmet fogások szerelmeseinek vagy Svédasztalos ebéd és vacsora; terembérlés; céges és családi rendezvények; koktélbár; élő zene. Ezt követően jöhetnek a saját, egyedi hashtageid és egyéb linkek. Végül pedig a profilkép helyére illeszd be az étterem logóját, vagy ugyanazt a képet, amit más felületeken is használsz.

2. Készíts saját hashtageket

Hozd létre azokat a hashtegeket, amiket vendégeid használhatnak akkor, amikor megjelölnek Téged. Az egyedi hashtaget írd be a biódba, azaz az étterem profilján található bemutatkozásba is, hogy azonnal rátaláljanak és kérd meg a vendégeket, hogy használják a saját hashtageidet. Érdemes az éttermed nevét, szlogenjét és különös ismertetőjét hashtagként megformálni, így könnyebben rád találhatnak az érdeklődők. Például, ha egy Hana nevű, japán szusi éttermed van, használd az étterem nevét: #hanarestaurant, a szlogenedet: #egyfalatjapán, és egyéb releváns hashtageket, például #hanasushi. A hashtagek alapján követhető lesz minden, a vendégek által kreált tartalom. Időnként promóciókkal növelheted a hashtagek használatát azáltal, ha kedvezményt adsz azoknak a vendégeknek, akik megjelölik a fotóikon a saját, egyedi hashtagedet. Minél többen használják az általad kitalált hashtaget az instán, annál könnyebben fedeznek fel téged mások is!

3. Használj hashtageket

Nem elég, ha a vendégeid használják a hashtageket, amiket megalkottál, neked is konzekvensen alkalmaznod kell őket. Minden tartalmadat lásd el releváns és odaillő hashtagekkel, így az Instagram algoritmusa könnyebben felismerheti, hogy ki számít a célközönségednek, és ajánlani tudja a bejegyzésedet azoknak, akiknek hasonló az érdeklődési köre. Kerüld az általános hashtageket, mint az #étterem, helyette inkább az #étteremszeged kifejezést használd. Törekedj arra, hogy kifejezetten éttermi kifejezéseket használj, például az étel nevét, a felhasznált alapanyagokat, az étkezéshez és gasztronómiához kapcsolódó szavakat, hogy az insta ne tévessze össze a célközönséget valami egészen mással. Érdemes legalább 8-10 hashtaggel befejezni a posztot, így pontosabb célzással érheti el a fotó vagy a videó a közönséget.

4. Fotózz, fotózz, fotózz!

A jól beállított fotók teljesen új szintre emelhetik a márkaépítést! A népszerű platform középpontjában továbbra is a fotók állnak, ezért célszerű folyamatosan új fotókkal megtölteni a faladat. A legtöbb okostelefon ma már kiváló minőségű képeket készít és azonnali posztolást tesz lehetővé, így nem kell profi berendezésekre hagyatkoznod. Hatalmas trend a flatlay, azaz a felülről történő fotózás, amikor ízlésesen elhelyezett fogásokat és dekorációkat örökítenek meg. Az étlapon szereplő ételekről és a közeljövőben várható, új fogásokról feltétlenül készíts képeket. Az impozáns berendezésről, dísztárgyakról se feledkezz meg, hiszen ezek is visszaadják az étterem hangulatát.

5. Mutasd be az új étlapod

A frissülő, szezonális étlapokat feltétlenül töltsd fel lapozható képként. Tölts fel ínycsiklandó képeket az új fogásokról, mutasd meg a követőidnek, hogy mire számíthatnak, amikor megrendelik az ételeket. Az új ételek prezentálása fontos lehet a régi és új vendégek számára egyaránt. A visszatérő vendégek hajlamosak a már megszokott, és bevált ételeket rendelni, nehezen nyitnak az újdonságok felé. Számukra a fotó a meggyőzés eleme lehet, hiszen a csábító tálalás arra ösztönözheti őket, hogy kipróbáljanak valami újat. Azok a vendégek, akik még nem jártak nálad, kedvet kaphatnak az új étel miatt a látogatásra, ha olyan ételkülönlegességet látnak, amit sehol máshol nem kóstolhatnak meg.

6. Engedj betekintést a kulisszák mögé

Érdekfeszítőbbé teheted az insta hírfolyamodat, ha az ételfotókon felül a csapattagokról is érdekes videókat osztasz meg. Vedd fel néhány másodperces videóba a mozdulataikat munka közben és engedj bepillantást a konyhai munkafolyamatokba. Használhatod az Instagram Reels funkcióját is, mely maximum 30 másodperces videók felvételét teszi lehetővé, és zenei aláfestéssel teszi még szórakoztatóbbá a tartalmakat. Az Instagram felhasználók kedvelik azokat a spontaneitást és hitelességet sugalló tartalmakat, melyektől úgy érezhetik, hogy különleges információkat tudhatnak meg. Maradj mindvégig professzionális és kreatív, mutasd meg azokat a momentumokat, amik szerethetővé teszik a csapatodat!

7. Posztolj a törzsvendégeidről

A törzsvendégeid szerepet kaphatnak az insta profilodon is. Kérdezd meg őket, hogy szeretnének-e szerepelni egy fotón, melyet kitennél az üzleti profilodra. A legtöbb vendég elismerésként tekint arra, ha megjelenhet a kedvenc étterme falán. Egy jól beállított csoportkép vacsora közben azt sugallhatja, hogy remek hangulat van az éttermedben, láthatóan fontosak számodra a vendégeid és törődsz velük. A képen szereplő vendégek valószínűleg örömmel tekintenek vissza az instára került képre és máskor is szívesen ellátogatnak hozzád.

8. Posztolj a csapatodról

A vendégek kíváncsiak arra, hogy kik alkotják a csapatodat, kik készítik az ételeiket és kik szolgálják ki őket. A munkatársak bemutatása tekinthető a megbecsülés jelének is, hiszen ezzel kifejezheted, hogy nélkülözhetetlen elemei a csapatodnak. Mutasd be őket fényképpel, röviden írd le, hogy kik ők, milyen pozíciót töltenek be, mióta dolgoznak veled és fűszerezd meg az információt, például azzal, hogy leírod, melyik a kedvenc ételük az étlapról. A csapat bemutatása növelheti a pozitív megítélésedet a közönség szemében.

9. Kreálj összetéveszthetetlen és insta-kompatibilis márkaszimbólumot

Minden, amit az emberek felkaphatnak az instagramon, nyerő marketingötletté válhat. Készíts valamit, ami tökéletesen passzol az éttermed tematikájához, könnyen fotózható, látványos és egyedi. Gondolj nagyon egyszerű dolgokra, például logózott asztali kiegészítőkre, egyedi kávédíszítő sablonokra, különleges formára vágott kekszekre a kávé mellé, bármire, ami feldobhatja a tálalást és kötődik a brandedhez. A vendégek megoszthatják róla a fotókat az Instagramon, így ők is márkanagykövetté válhatnak és új érdeklődőket csábíthatnak az éttermedbe. Az insta sikere a viralitásban rejlik, nagyon kis befektetéssel hatalmas tömegeket érhetsz el, ha elég kreatív ötlettel állsz elő.

10. Készíts Összefoglaló történeteket

Az éttermek Instagram profiljának másik kötelező eleme az Összefoglaló történet, vagy ismertebb nevén a Story Highlights. Az Összefogaló történet elsősorban azoknak szól, akik már ráakadtak a profilodra és szeretnének még többet megtudni az éttermedről. A kiemelt és rögzített történetekben visszaköszönnek az éttermed legfontosabb tartalmai, hírei és ugyanúgy működnek, mint a hagyományos történetek. Gondold át, mit szeretnél megosztani a nagyvilággal éttermed fényképes-videós bemutatkozójaként, és töltsd fel őket kiemelt tartalomként. Érdemes lehet a legnépszerűbb fogásokat képként, a csapatról készült fotókat és videókat, az étterem hangulatát felidéző rövid videókat, a menüt, pozitív visszajelzéseket és más fontos infókat csoportokba rendezve, témánként feltölteni egy-egy Story-ba, így ízlésesen és tematikusan kínálhatod a főbb információkat az étteremről. Ne feledd, az első benyomás a legfontosabb!

11. Fogj össze influenszerekkel és bloggerekkel

Az ételek nagyon népszerűek az instán, nem csoda hogy annyi influenszer és blogger foglalkozik étteremajánlással, receptek közlésével és személyes élménybeszámolók posztolásával. Az influenszerek hatalmas követőbázissal rendelkeznek, ezért érdemes partnerségre lépni velük és kölcsönös előnyöket kovácsolni az együttműködésből. A kooperáció módját a költségkeret és az elérni kívánt cél határozza meg. Minél több követője van egy influenszernek annál nagyobb kiadásokra kell számítanod. Látványos sikereket érhetsz el mikroinfluenszerekkel is, esetükben a kedvezményes vagy ingyenes étkezések lehetnek a partnerség alapkövei. Érd el, hogy minél több pozitív hangvételű tartalom juthasson el a célközönségedhez olyan influenszerek által, akik járatosak az éttermek világában.

12. Hirdess nyereményjátékokat

Játszani mindenki szeret, még az instán is! Évente néhány alkalommal jó ötlet lehet játékokat szervezni, hogy még több új érdeklődőt és potenciális követőt vonzz a profilodra. A játékok növelik a meglévő követők elköteleződését és szinte organikusan növelik az étterem felületének látogatottságát. A játékot időzítsd a közelgő ünnepekhez vagy az új étlap megjelenéséhez. Készítsd el a játékszabályzatot, tegyél fel egy kérdést, kérd meg az embereket, hogy válaszoljanak, osszák meg a posztot, töltsenek fel képet a látogatásukról, lájkolják az oldalad vagy más módon növeljék az aktivitásukat az oldaladon. Sorsold ki a nyertest és ajándékozd meg egy vacsorával, ajándékkuponnal vagy ajándékkosárral, bármivel, ami közvetlenül az éttermedhez kapcsolódik!

13. Indíts Story szavazásokat

Instagram Story-t minden nap érdemes feltölteni. Ide változatos történetek, képek és videók kerülhetnek. Használd ki a Story-k interaktív lehetőségeit, például indíts szavazást az új menüelemekről ezen a felületen keresztül. Kérd ki a látogatók véleményét arról, hogy milyen ízesítéssel szeretik jobban a kávéjukat, melyik fogást választanák két lehetséges opció közül, derítsd ki, hogy két feltét közül, melyiket tennék szívesebben a pizzájukra. A lehetőségek végtelenek és a felhasználók lelkesen fogadják a hasonló tartalmakat! A szavazások remek alkalmat nyújtanak arra, hogy kikérd a vendégeid véleményét, megtudd, hogy mit szeretnek jobban és hogyan tehetnéd még kielégítőbbé a szolgáltatásaidat. Az információhoz különösebb energiabefektetés és győzködés nélkül juthatsz hozzá egyetlen nap leforgása alatt.

14. Oszd meg a vendégek tartalmait

Manapság nem telik el nap egyetlen étteremben sem anélkül, hogy legalább egy vendég fotót készítene az ételről és posztolná azt. Amikor meglátod az éttermed megjelölésével készült posztot az instán, kérj engedélyt a kép készítőjétől arra, hogy megoszthasd az étterem profilján. A vendégek által készített képek változatosságot hoznak a profilodra, bizalmat építenek és megerősítik az érdeklődőket arról, hogy érdemes betérni hozzád. A fotó eredeti készítőjét büszkeséggel tölti el, ha az étterem hivatalos oldalán is találkozhat a fotójával, ami tovább növeli a lojalitását az éttermed felé.

15. Szólj hozzá a vendégek tartalmaihoz

Minden alkalommal, amikor a vendégek megjelölik az éttermed egy posztban, vagy hozzászólnak a saját tartalmaidhoz, ragadd meg az alkalmat és válaszolj nekik, írj hozzászólást. Fejezd ki tetszésedet a ❤ gomb megnyomásával, köszönd meg a fotót és a pozitív visszajelzést, biztosítsd a posztolót arról, hogy nagy örömmel várod legközelebb is az éttermedben. A vendégekkel való kapcsolattartás személyesebbé teszi az online interakciót és növeli a vásárlóid elkötelezettségét feléd, sőt még az algoritmus működését is segíti. A kivételesen jól sikerült tartalmak készítőit jutalomban részesítheted, felajánlhatsz számukra egy ajándék desszertet, melyet legközelebbi látogatásuk alkalmával fogyaszthatnak el. A hála garantáltan nem marad el!

16. Használd az Élő funkciót

Az élő bejelentkezések megjelenésük óta töretlen népszerűségnek örvendenek. Rendkívül fontos marketingeszköz éttermed ismertségének növelésére. Elsősorban rendezvényeken, szülinapokon és különleges eseményeken érdemes élő videót indítani, hogy bemutasd az étterem hangulatát. Természetesen bármikor indíthatsz élő videót, ha információt vagy felhívást osztanál meg a követőiddel, vagy éppen prominens vendég tartózkodik az éttermedben. Az élő bejelentkezés előtt feltétlenül tájékoztasd a helyszínen lévő vendégeket a tevékenységedről és kérd engedélyüket a videókészítéshez.

17. Legyél humoros

Ha az éttermed profiljába is illik a jókedv, akkor támaszkodj időnként vicces posztokra, inspiráló mondatokra vagy tematikus és jópofa mémekre. Az insta marketinget nem kell mindig komolyra fordítani, a követők többsége értékeli a humort, ami apró vidámságot csempész a napjukba. A belsős poénok és a munkatársakkal közösen végrehajtott challenge-ek nagyon szórakoztatóak, és azt az érzetet keltik, hogy jól működő, vidám csapat áll a finoman elkészített ételek mögött. A kulturált móka és kacagás hozzájárul a hitelességedhez és a pozitív megítélésedhez.

18. Igazodj a nemzetközi ünnepnapokhoz

A marketingstratégia megtervezésekor gondolj az ételekhez és italokhoz kapcsolódó jeles napokra is. Releváns és érdekes tartalmakat készíthetsz az ismert és kevésbé ismert ünnepek apropóján. A kávénak, a pizzának, a hamburgernek, a Prosecco-nak, a Nutellának, a tortellininek, de még a vaníliafagyinak is van saját nemzetközi napja! Az ételeken és italokon felül számos olyan világnap van, ami érdekes lehet számodra. Említenünk sem kell a Valentin-napot, a Márton-napot, a Barátság napját, melyekhez szintén könnyedén párosíthatsz különleges tartalmakat. Fűzz fel egy eseményt, promóciót vagy vicces tartalmat az adott világnaphoz, készíts hozzá hashtaget és figyeld, ahogy terjed a közösségi médiában!

19. Ragaszkodj a választott színpalettához

A marketingtevékenység az Instagram felületén jelentős mértékben a vizualitáson alapszik. Annak érdekében, hogy profilod egységes képet mutasson, érdemes egy bizonyos színárnyalathoz igazítani a tartalmaidat, és törekedni arra, hogy az árnyalat a lehető legtöbbször feltűnjön. A színt érdemes az étterem stílusához igazítani, ötletet meríteni a berendezésből, dekorációból, a falak színéből. Például, ha smaragdzöld bútorok jellemzik az éttermed, akkor ennek a színnek vissza kell köszönnie a fotóidon is, például egy visszafogott dekorációban. Törekedj arra, hogy mindig ugyanolyan filtereket használj, legalább a tematikailag összekapcsolódó tartalmak esetében. A cél, hogy az insta profilod rendezett, egységes és összefüggő képet mutasson.

20. Készíts insta-kompatibilis fotófalat

Jelölj ki az éttermedben egy területet, ahol izgalmas, egyedi és kreatív hátteret biztosítasz vendégeid számára. Az igényes és látványos hátterek arra motiválják a látogatókat, hogy beálljanak elé fotózkodni. Helyezd el a háttérben a logódat, kínálj kreatív kiegészítőket a szelfikészítéshez. Mondanunk sem kell, hogy a jól sikerült képek mindig az instán landolnak, a posztolók pedig szinte mindig megjelölik az éttermet, ahol a képet készítették. A szelfizés nagyon elterjedt a fiatalok körében és az ilyen képek csak úgy vonzzák a fiatalabb korosztályt az éttermekbe. Némi átalakítással hatalmas reklámfelülethez és ingyenes hirdetéshez juttathatod az éttermed a vendégek lelkesedésének segítségével.

21. Tervezd meg a tartalmaidat

Az online marketingtevékenységet nagyban megkönnyíti, ha előre megtervezed a megosztani kívánt tartalmakat. Dönthetsz úgy, hogy minden hét azonos napját egy témának szenteled, például hétfőnként ételekről közölsz képet, keddenként a munkatársakról készítesz tartalmat, szerdánként az asztalfoglalást népszerűsíted és így tovább. A tematika segíthet átláthatóbbá és szervezhetőbbé tenni a tartalomgyártást. Gondolkodhatsz hosszabb távban is, előre eltervezheted az éves promóciók időpontját, beírhatod az ütemtervbe a jeles napokat, fontos ünnepeket, szezonális akciókat. Használd ki az Instagram üzemezési lehetőségeit és állítsd be előre a következő napok és hetek posztjait, hogy időt spórolhass magadnak!

Az Instagram számtalan lehetőséget kínál az éttermek és bisztrók népszerűsítésére. Látványos és impulzív felület, ami pillanatok alatt magával ragadja a felhasználók figyelmét. Napjainkban már elképzelhetetlen, hogy egy vendéglátóegység ne legyen megtalálható a világhírű felületen, ezért mindenkinek azt javasoljuk, hogy szorítson időt az ingyenesen elérhető platform kihasználására. A vendégekkel való kapcsolattartás és az ínycsiklandó tartalmak előállítása nélkülözhetetlen ahhoz, hogy elkötelezett és hűséges látogatókat csábíts az éttermedbe. Kövesd tanácsainkat, hozd létre az Instagram fiókodat, vagy fejleszd az általad megosztott tartalmakat ötleteink segítségével, hogy költséghatékonyan növelhesd a bevételeidet!

Tetszett a cikk és hasznosnak találtad? Oszd meg ismerőseiddel is!
Facebook
Twitter
Linkedin

Szükséged van egy profi szoftverre?

Az Orsys éttermi szoftvert pont az olyan vendéglátósoknak találtuk ki mint amilyen Te is vagy!

  • Zöld pipa, ami azt jelöli, hogy igen
    Egyszerű a kezelése és könnyű betanulni,
  • Zöld pipa, ami azt jelöli, hogy igen
    Minden méretben profi megoldásokat nyújt,
  • Zöld pipa, ami azt jelöli, hogy igen
    Időt és energiát spórol meg neked és munkatársaidnak.

Próbáld ki kötelezettségek nélkül és kérd ingyenes bemutatónk.

Kérem az ingyenes demót
Érdekel a vendéglátás?

Add meg az e-mail címed és értesülj elsőként a legfrissebb hírekről, fontos eseményekről és hasznos tudásokról.

Sikeres feliratkozás
Hoppá, valami hiba lépett fel a feliratkozás közben.
Kapcsolódó bejegyzések
Hasonló tartamak