2022. 12. 01. 07:20 | marketing menedzsment
Az Instagram mára az egyik legnépszerűbb közösségi médiafelületté vált. Az induló vállalkozásoktól a piacvezető brandekig mindenki nagy hangsúlyt fektet a platform adta marketing lehetőségek kiaknázására. Az éttermek számára különösen fontos, hogy aktívan jelen legyenek az Instagramon, hiszen a felület elsősorban a látványra és a fényképeken keresztül történő figyelemfelhívásra fókuszál. Ha az éttermed népszerűségének és ismertségének növelésében gondolkodsz, feltétlenül olvasd el tanácsainkat, melyek segíthetnek rávilágítani arra, hogyan fogj hozzá a marketingcsatorna fellendítéséhez. Ötleteink segíthetnek új lehetőségek felfedezésében és hozzásegíthetnek ahhoz, hogy az elért népszerűségnek köszönhetően növelhesd a bevételeidet.
Bár alapvetésnek tűnhet, hidd el, sokan nem töltik ki a profiljukat, vagy csak néhány adatot adnak meg az éttermükről. Legyél következetes, használd ugyanazt a nevet, mint a Facebookon, és add meg ugyanazokat az adatokat, amik a weboldaladon és más felületeiden is szerepelnek a névjegyben. Tüntesd fel a pontos címedet, telefonszámodat, weboldaladat, nyitva tartásodat. Ne feledkezz meg az étterem típusának feltüntetéséről, írd egy mondatban vagy felsorolásban, hogy mire számíthatnak a vendégeid, mitől különleges az éttermed, például Tradicionális olasz pizzéria Szeged szívében, Reggeliző és brunch étterem a gourmet fogások szerelmeseinek vagy Svédasztalos ebéd és vacsora; terembérlés; céges és családi rendezvények; koktélbár; élő zene. Ezt követően jöhetnek a saját, egyedi hashtageid és egyéb linkek. Végül pedig a profilkép helyére illeszd be az étterem logóját, vagy ugyanazt a képet, amit más felületeken is használsz.
Hozd létre azokat a hashtegeket, amiket vendégeid használhatnak akkor, amikor megjelölnek Téged. Az egyedi hashtaget írd be a biódba, azaz az étterem profilján található bemutatkozásba is, hogy azonnal rátaláljanak és kérd meg a vendégeket, hogy használják a saját hashtageidet. Érdemes az éttermed nevét, szlogenjét és különös ismertetőjét hashtagként megformálni, így könnyebben rád találhatnak az érdeklődők. Például, ha egy Hana nevű, japán szusi éttermed van, használd az étterem nevét: #hanarestaurant, a szlogenedet: #egyfalatjapán, és egyéb releváns hashtageket, például #hanasushi. A hashtagek alapján követhető lesz minden, a vendégek által kreált tartalom. Időnként promóciókkal növelheted a hashtagek használatát azáltal, ha kedvezményt adsz azoknak a vendégeknek, akik megjelölik a fotóikon a saját, egyedi hashtagedet. Minél többen használják az általad kitalált hashtaget az instán, annál könnyebben fedeznek fel téged mások is!
Nem elég, ha a vendégeid használják a hashtageket, amiket megalkottál, neked is konzekvensen alkalmaznod kell őket. Minden tartalmadat lásd el releváns és odaillő hashtagekkel, így az Instagram algoritmusa könnyebben felismerheti, hogy ki számít a célközönségednek, és ajánlani tudja a bejegyzésedet azoknak, akiknek hasonló az érdeklődési köre. Kerüld az általános hashtageket, mint az #étterem, helyette inkább az #étteremszeged kifejezést használd. Törekedj arra, hogy kifejezetten éttermi kifejezéseket használj, például az étel nevét, a felhasznált alapanyagokat, az étkezéshez és gasztronómiához kapcsolódó szavakat, hogy az insta ne tévessze össze a célközönséget valami egészen mással. Érdemes legalább 8-10 hashtaggel befejezni a posztot, így pontosabb célzással érheti el a fotó vagy a videó a közönséget.
A jól beállított fotók teljesen új szintre emelhetik a márkaépítést! A népszerű platform középpontjában továbbra is a fotók állnak, ezért célszerű folyamatosan új fotókkal megtölteni a faladat. A legtöbb okostelefon ma már kiváló minőségű képeket készít és azonnali posztolást tesz lehetővé, így nem kell profi berendezésekre hagyatkoznod. Hatalmas trend a flatlay, azaz a felülről történő fotózás, amikor ízlésesen elhelyezett fogásokat és dekorációkat örökítenek meg. Az étlapon szereplő ételekről és a közeljövőben várható, új fogásokról feltétlenül készíts képeket. Az impozáns berendezésről, dísztárgyakról se feledkezz meg, hiszen ezek is visszaadják az étterem hangulatát.