Vadonatúj módszerek a közösségi média használatára, amik garantáltan növelik vendégforgalmad!

Mindannyian tudjuk, hogy az éttermek tulajdonosai sok időt és munkát fektetnek abba, hogy a lehető legtöbbet hozzák ki a vendéglátó egységükből. Felelnek a személyzetért, az étlapért, a vendégekért, a számlákért és azért, hogy az étterem olajozottan működjön a mindennapokban. Nem szabad megfeledkezni azonban a marketingről sem! A közösségi média lehetőséget teremt arra, hogy díjmentesen népszerűsítsd az éttermedet és potenciális vásárlókat érj el, ezért nem szabad a partvonalról szemlélni, hogy a konkurencia uralja az online felületeket.

A közösségi média lehetőségeinek kiaknázása kulcsfontosságú az éttermek vendégkörének növeléséhez. A vendégek jelen vannak a különféle közösségi platformokon, például a Facebookon, Instagramon és a TikTok-on, ezért Neked is ott a helyed! Egyetlen modern vállalkozás sem hagyhatja figyelmen kívül az online megjelenési felületeket, hiszen mára az online marketing szerves részét képezi a működési startégiának. Az éttermek marketingtervében különös hangsúlyt kell fektetni a közösségi médiában történő megjelenésre annak érdekében, hogy folyamatosan új érdeklőket csábíthassanak vendéglátóegységükbe, és az egyszeri látogatókból törzsvendégeket formálhassanak.

Néhány cikk ami hasznos lesz a marketing megtervezésében: Étterem marketing trendek 2023-ban, 21 Instagram tipp éttermeknek, 13 TikTok videó ötlet éttermeknek és 7 tipp Facebook hirdetésre éttermeknek.

Milyen közösségimédia-stratégiát érdemes folytatni? Melyek azok a tartalmak, melyek hatékonyan működnek az étterem esetében? Olvass tovább, és ismerd meg azokat a tippeket, amikkel nem lőhetsz mellé a közösségi médiában!

1. Kulisszatitkok bemutatása

Melyik az a műsor, ami mindig a nézettségi listák élére tör a televízióban? A főzős műsor! Nem csoda, a nézők imádják, ha betekintést nyerhetnek egy-egy étel elkészítésébe, és képernyőn keresztül részt vehetnek az ételcsodák megalkotásában. Az online térben sincs ez másképp! Az egyik módja annak, hogy kiemeld az ételeidet az, ha bepillantást engedsz az étterem kulisszái mögé. Az éttermi konyháról mindenki tudja, hogy civilek nem mehetnek be, egy olyan szentély, ahol a varázslat történik. Itt az ideje, hogy a közösségi médián keresztül virtuálisan ajtót nyiss a vendégek előtt és bemutasd az ételkészítés folyamatait, az egyes menüelemek elkészítésének fortélyait. Semmi másra nem lesz szükséged, mint egy kamerára és már kezdődhet is a forgatás!

2. Hirdess nyereményjátékot

Az emberek természetükből adódóan szeretnek versengeni, és ha a nyeremény egy értékes vacsora, akkor még szívesebben vesznek részt a játékban. Remek marketing ötlet, ha az általad választott platformokon nyereményjátékot hirdetsz, és arra kéred a követőidet, hogy osszák meg a felhívást, jelöljék meg egy barátjukat a poszt alatt, így pillanatok alatt hatalmas aktivitásra tehetsz szert. Minél többen vesznek részt a játékban, annál nagyobb elérésre számíthatsz, így akár olyan potenciális vásárlókat is elérhetsz, akik korábban nem hallottak még az éttermedről, ezáltal ingyenesen növelheted a márkaismertséget.

3. Szerezz hírlevél feliratkozókat

A közösségi média remek eszköz arra, hogy hírlevél feliratkozókat gyűjts azon felül, hogy a honlapodon is erre buzdítod a látogatóidat. A hírlevélküldés még nem ment ki a divatból, sőt virágkorát éli! A legjobb, ha minél többen szerepelnek az adatbázisodban, hiszen közvetlenül a vendégek e-mail postaládájában landolhatnak az ajánlataid! A feliratkozás ösztönzése a közösségi médiában sokkal egyszerűbb, mint gondolnád! A posztban kérd meg a vendégeket, hogy regisztráljanak, cserébe ajánl fel egy ajándék kávét, menüelemet vagy kedvezményt! A feliratkozók száma garantáltan megnő, és biztos lehetsz abban is, hogy az ajándék miatt el is látogatnak az éttermedbe, hogy kihasználhassák a lehetőséget, így nemcsak az elérhetőségeikre tehetsz szert, hanem rögtön vendégként szolgálhatod ki őket!

4. Fókuszálj az ünnepnapokra!

Tudtad, hogy létezik nemzetközi pizza világnap, hamburger nap, tiramisu nap, de még banán nap is? Az étellel kapcsolatos világnapokról egész évben érdemes megemlékezni a közösségi médiában. Hirdess akciókat erre a napokra, kínáld kedvezményesen azokat az ételeket az étlapodról, melyek megfelelnek a világnap tematikájának, hogy az egyes menüelemeket népszerűsíthesd az étlapodon. Gondolkozz előre, használd fel az ünnepnapokat arra, hogy még többen szerezzenek tudomást a specialitásaidról és a különleges italaidról.

5. Ajánlat a Facebook bejelentkezőknek

A Facebook egyik nagyszerű funkciója, hogy a vendégek bejelentkezhetnek az éttermedbe, jelölhetik, hogy éppen ott tartózkodnak. A funkció használatára ösztönözheted a vendégeidet azáltal, ha kupont vagy ajándékot ajánlasz fel, például egy finom desszertet, ha becsekkolnak hozzád a Facebookon keresztül. Hirdess check in napokat, ezzel a kevésbé forgalmas napokon is vendégeket csábíthatsz az éttermedbe. Természetesen a bejelentkezéseket a felhasználó ismerősei is láthatják, ami elősegítheti, hogy szóba kerüljön az éttermed a baráti társaságok körében.

6. Töltsd fel az étlapodat!

A Facebook lehetőséget kínál az éttermek számára, hogy feltölthessék az étlapjukat, hogy a felületen barangolók azonnal, átkattintás nélkül hozzáférjenek az étterem által kínált fogások listájához. Ne titkold el az étlapodat, ha lehet inkább tűzd ki az oldal tetejére, hogy ez legyen az első, amivel a vásárló találkozik, és mindig a hírfolyam legtetején maradjon. Az Instagram Bio-ról se feledkezz meg, oszd meg a követőiddel az étlapodat ezen a felületen is!

7. Áraszd el a hírfolyamod ínycsiklandó fotókkal

Az ízletes fogásokat bemutató fotók mindig meghozzák az ember étvágyát. A közösségi média elsősorban vizuális felület, ezért az érzékszervek közül leginkább a látásra kell helyezni a hangsúlyt. Készíts gyönyörű, professzionális fotókat az éttermed legjobb fogásaidról, melyek láttán mindenkinek megjön a kedve ahhoz, hogy ellátogasson hozzád, és a további érzékszerveit is kényeztethesse az ínycsiklandó falatokkal. Gondoskodj arról, hogy az ételek kívánatosnak tűnjenek, helyezz a háttérbe dekorációt, figyelj arra, hogy a teríték kifogástalan legyen a fotón, és az étel is jó megvilágítást kapjon. A minőségi és ízlésesen tálalt ételek akár egyetlen fotóval képesek eladni magukat, miért ne osztanád meg őket a nagyvilággal?

8. Válaszolj az online véleményekre!

Sokan elkövetik azt a hibát, hogy gyűjtögetik az online értékeléseket, elégedetten szemlélik, hogy napról-napra pozitív visszajelzéseket kapnak. Nos, ez nem elég. Ha a vendéged vette a fáradságot, hogy megköszönje a színvonalas kiszolgálást, megdicsérje az éttermedben fogyasztott ételeket, netán elégedetlenségét fejezze ki, akkor te sem halaszthatod el a lehetőséget, hogy reagálj a véleményekre, és udvariasan megköszönd a látogatást, esetleg újabb vacsorára invitáld a vendégeket. A véleményekre érkező válaszadásokkal barátságos környezetet teremthetsz az online felületen, ahol azt érzékeltetheted, hogy minden vendéged személy szerint fontos számodra, még azok is, akik hibát tapasztaltak a kiszolgálásban, ezáltal pozitív benyomást kelthetsz azokban, akik kifejezték a véleményüket, és azokban is, akik olvassák az étterem értékeléseit.

9. Ösztönözd a látogatóidat, hogy készítsenek tartalmat!

A felhasználók által generált tartalom, azaz amit a vásárlóid tesznek közzé az éttermedről, például fotó vagy videó formájában, az egyik legértékesebb online marketingeszköz az éttermek számára. A vendégek által készített és az éttermed megjelölésével közzétett tartalmak képesek pozitív színben feltüntetni az éttermed anélkül, hogy akár egyet is kattintanod kelljen. Ne elégedj meg azzal, hogy a vendégeid megjelölnek téged, beszámolókat osztanak meg a tapasztalataikról, kérj tőlük engedélyt, és oszd meg a fotóikat, bejegyzéseiket az étterem felületén is. A vendégek fotói bizalmat sugároznak, hiszen arról biztosítják a potenciális vevőket, hogy a telefonnal fotózott ételek valóságosak, tényleg hatalmas adagokat kínálsz, szépen tálalsz és épp olyan ínycsiklandóak az ételek, mint ahogy az a valósághű képeken is látható.

10. Tegyél fel kérdéseket!

Az online interakció, ezáltal az elkötelezettség növelésének legjobb módja, ha szóba elegyedsz a vevőiddel az online felületeken is. Tegyél fel kérdéseket akár az étlappal kapcsolatban, dobj fel eldöntendő kérdéseket, tegyél fel egy fotót, és kérd meg a követőidet, hogy tippeljenek, mi került a desszertbe? A kérdésekre bárki válaszolhat kommentben, ezáltal nagyobb aktivitást érhetsz el a felületeden. Ne félj vicces kérdéseket és szavazásokat közzétenni, mert a humort mindenki kedveli! Minden olyan tartalom, ami arra ösztönzi a vásárlót, hogy kapcsolatba lépjen veled, egyúttal emlékként rögzül a fogyasztóban. Sokkal nagyobb valószínűséggel emlékezik azokra a tartalmakra a látogató, amihez ő maga is hozzászólt, ami alatt ő maga is olvasta a beérkező válaszokat. A közösségi média sokkal több statikus felületnél, ahol elmesélheted, hogy mi történik az étterem háza táján, vagy mi került ma az asztalra. Ahogy arra a neve is utal, közösségeket alkot, közösségeket éltet és segít kétirányú párbeszédet folytatni azokkal, akik számodra a legfontosabbak: a Vendégeiddel.

A közösségi média marketingstratégiájának megalkotásához használd fel ötleteinket, hogy az étterem húzótermékeit és ételspecialitásait reklámozd. A jól komponált fotók és átgondolt videók segítségével az éttermed fogásai láthatóvá válnak ott, ahol a legtöbb ember fordul meg, azaz a közösségi média felületein. Biztosíts érdekes tartalmakat a közönségednek, alkoss vonzó bejegyzéseket, melyek lendületet adhatnak az éttermednek és a legfontosabb fogásaidnak minden szezonban.

Több ötletre lenne szükséged, hogy milyen tartalmakat érdemes közzé tenni az Instagramon vagy a TikTok-on? Olvasd el cikkeinket! 21 Instagram tipp éttermeknek, 13 TikTok videó ötlet éttermeknek

Tetszett a cikk és hasznosnak találtad? Oszd meg ismerőseiddel is!
Facebook
Twitter
Linkedin

Szükséged van egy profi szoftverre?

Az Orsys éttermi szoftvert pont az olyan vendéglátósoknak találtuk ki mint amilyen Te is vagy!

  • Zöld pipa, ami azt jelöli, hogy igen
    Egyszerű a kezelése és könnyű betanulni,
  • Zöld pipa, ami azt jelöli, hogy igen
    Minden méretben profi megoldásokat nyújt,
  • Zöld pipa, ami azt jelöli, hogy igen
    Időt és energiát spórol meg neked és munkatársaidnak.

Próbáld ki kötelezettségek nélkül és kérd ingyenes bemutatónk.

Kérem az ingyenes demót
Érdekel a vendéglátás?

Add meg az e-mail címed és értesülj elsőként a legfrissebb hírekről, fontos eseményekről és hasznos tudásokról.

Sikeres feliratkozás
Hoppá, valami hiba lépett fel a feliratkozás közben.
Kapcsolódó bejegyzések
Hasonló tartamak