7 tipp éttermi esemény promotálására

Ebben a cikkben hét nagyon hasznos marketing taktikát szeretnénk veled megosztani, amivel idén több vendéget vonzhatsz be az éttermedbe.

A látogatók becsábításának egyik legjobb módja egy esemény vagy rendezvény szervezése. Ezzel a lehetőséggel nem csak új vendégeket szerezhetsz de a régi törzs vendégeket is megmozgathatod. Ma már sok tudatos vendéglátó tulajdonos használja ki ezt a lehetőséget, de még mindig nem ismerik elegen. Ezért is szeretnénk hasznos tippeket és tanácsokat adni azoknak, akik még nem annyira használják ki a rendezvények erejét.

#1: Válassz ki egy megfelelő tematikát

A rendezvényszervezés első és legfontosabb pontja: a tematika kiválasztása. Ha nem jól választunk, akkor mindegy mekkora marketing büdzsével rendelkezünk, a végeredmény nem lesz elegendő.

Ez egy nehéz feladatnak tűnhet, de nem kell megijedni, ide is van egy hasznos tanácsunk:

Kérdezzük meg az étterembe betérő és fogyasztó vendégeket, hogy milyen eseményre látogatnak el szívesen. A legtöbben szeretnek tanácsot adni és szeretik, ha számít a véleményük. Ezeket írjuk össze és a végén összesítsük a lehetőségeket.

Ezzel biztosíthatjuk, hogy a rendezvény releváns lesz a vásárlók számára, legyenek akár visszatérők vagy jövőbeli ügyfelek. Viszont ne felejtsük el, mindig ellenőrizzük, nem-e térünk el nagyon az éttermünk fő tematikájától. Ha egy olaszos pizzériát üzemeltetünk, akkor ne szervezzünk japán hétvégét, bármennyire is szeretnék a megkérdezett vendégek.

Néhány tipp eseményre: Valentin nap, anyák napja, foci VB, konyha hét, borvacsora, stb.

#2: Ösztönözd a személyzetet

A legtöbb vállalkozás figyelmen kívül hagyja az alkalmazottak marketing erejét. Ennek ellenére a munkatársaid igazán hatékony eszközök az esemény megtöltésére.

Kínálj a munkatársak részére ösztönzőt az eladott jegyek vagy betérő vendégek után. A legerősebb mindig a pénzügyi felajánlás. Ezért fontold meg, hogy annak a munkatársnak, aki a legtöbb jegyet értékesíti, annak egy előre meghatározott összeget adsz. Ezt a legjobban egy verseny formájában érheted el, ahol mindenki látja éppen hol tart most a ranglétrán.

Ha pedig egy kicsit nyugatibb formát szeretnél alkalmazni, akkor ajánld fel az esemény profitjának egy részét arányosan azoknak, akik eladták a jegyeket. Így nem csak az lesz fontos számukra, hogy minél többen eljöjjenek, hanem az is, hogy helyben is minél többen fogyasszanak.

#3: Használd a marketing csatornákat

Minden bizonnyal rendelkezel marketing csatornával, mint például a weboldal, facebook, instagram vagy akár e-mail. Itt az ideje, hogy bevesd az események népszerűsítésében.

Érdemes elöször a közösségi média felületeivel kezdeni. Facebook felületén van lehetőség konkrét esemény létrehozására de azt tanácsoljuk, hogy ezek mellett bejegyzéseket is készíts. Javaslatunk még, hogy előre legalább 1 hónappal kezdd meg a bejegyzések, szövegek és képek megtervezését és időzítését.

Instagramon ne felejts el hashtageket is írni, ezzel is több releváns vásárlót érhetsz el ingyenesen, sőt ha már kiépítettél egy saját hashtaget, akkor még jobb. Ha szeretnél többet megtudni, akkor olvasd el a 21 instagram tipp éttermeknek című cikkünket.

A legtöbbet úgy érhetjük el, ha minden felületünkön konzisztensen kommunikálunk.

#4: Ajándékozz jegyeket

A rendezvény népszerűsítésének másik módja: a jegyek ajándékozása. Ezt érdemes a közösségi média felületeken rendezni. Találd ki, hány jegyet vagy ajándékot kínálsz fel a rendezvény népszerűsítésére és készíts nyereményjátékokat.

Bár legtöbbször azt javasolják, hogy megosztást és követést kérj a nyereményjáték részvételéért, de ezt a Facebook szabályzata tiltja, ezért nem javasoljuk. Viszont azt megteheted, hogy megkéred a kedves olvasókat, jelöljék meg kommentben azt akivel eljönnének, így rögtön a másik fél is kap értesítést.

Ide még egy profi trükk: ha csak pár nagyobb nyereményt sorsolsz ki, érdemes elgondolkoznod egy olyan apróságon, amit minden résztvevőnek megadhatsz. Ezzel még inkább bátorítod a jelentkezésre, mert hát mindenképpen nyer. Továbbá az esemény meglátogatására is jó ösztönző lehet. Felajánlhatsz egy kupont, amivel az első itala féláron van mindenkinek, vagy akár egy ajándék welcome drinket vagy ajándék mini desszertet.

#5: Influenszerek használata

Hasznos lehet olyan mikro influenszerek bevonása a marketingbe, akik a célcsoportoddal kommunikálnak. Azért jók a mikró influenszerek, mert nem feltétlen szükséges pénzben fizetni a szolgáltatásaikért. Akár felajánlhatsz egy ingyenes vacsorát vagy egy ajándék jegyet az eseményre.

Ezek mellett még az étel és rendezvény bloggereket is érdemes lehet megkeresni.

#6: Fizetett hirdetések használata

Facebook és Instagram fizetett hirdetésekkel megszámlálhatatlanul sok potenciális vásárlót lehet elérni, ha jól használjuk. Ebben a cikkben nem írjuk le részletesen egy hirdetés beállítását, de hamarosan születik erről egy részletes bejegyzés, ezért ha nem szeretnél lemaradni, iratkozz fel a hírlevelünkre!

Viszont egy fontos tipp: Nem szabad bejegyzéseket csak úgy kiemelni. Ha van marketingesed és ezt mondja, akkor menekülj!

Amiket érdemes beállítani a hirdetés létrehozásakor: a megfelelő célcsoportra szűrj, helyileg csak azoknak jelenjen meg, akik a közelben laknak és ha teheted készíts remarketing hirdetéseket. Az érdeklődőket pedig küld a weboldalra vagy a Facebook eseményre!

#7: Készíts egy meghívó videót

Egy videó többet mond ezer képnél” - mondta egyszer valaki… Az események népszerűsítésének az egyik leghatásosabb módja, mert nem csak az esemény adatait tudod kommunikálni, de a régi események hangulatát is megmutathatod. Márpedig az egyik legfontosabb a hangulat!

A mai világban, főleg a fiatal generáció, már nagyon sokat lóg az interneten és a többségük a videókat preferálják a legjobban. Nem is meglepő ez, hiszen nem csak a látás de a hallás érzékszervét is ingerli. Ha teheted érdemes a videókat a TikTokra is feltölteni, hogy ingyenesen sok emberhez eljuthasson. Ha még nem futott be a TikTok profilod, akkor olvasd el a 13 TikTok videó ötletünket éttermek részére.

A másik hasznos lehetőség a videókkal kapcsolatban, ha rendelkeztek tv-vel vagy monitorral az étteremben. Ilyenkor lehet külön egy videót készíteni ezekre a felületekre, ami egész nap folyamatosan fut a háttérben és mondjuk bemutatja az előző eseményeket.

Összefoglaló

Most hogy mindent tudsz a rendezvények népszerűsítéséről, készen állsz a megmérettetésekre. Az élőzenétől a kóstolókig, borvacsoráktól a tematikus hetekig megszámlálhatatlan lehetőséged van arra, hogy felfuttasd éttermed és növeld a vásárlók számát.

Ha biztos akarsz lenni abban, hogy a megnövekedett forgalmat gyorsan és hatásosan ki tudod szolgálni, akkor nem csak a marketingben, de az éttermi szoftverekben is érdemes a következő szintre lépned. Az Orsys éttermi szoftvert kifejezetten új és kisvállalkozások számára fejlesztettük azért, hogy megkönnyítsék a vendéglátósok mindennapjait. Sőt, nem csak megkönnyíti, de a jó használattal még bevétel növelő és kiadás csökkentő hatása is lehet. Ha érdekes lehet számodra is egy ilyen lehetőség, jelentkezz ingyenes demónkra, ahol kollégáink bemutatják neked a szoftver minden csínját-bínját és válaszolnak minden kérdésedre.

Tetszett a cikk és hasznosnak találtad? Oszd meg ismerőseiddel is!
Facebook
Twitter
Linkedin

Szükséged van egy profi szoftverre?

Az Orsys éttermi szoftvert pont az olyan vendéglátósoknak találtuk ki mint amilyen Te is vagy!

  • Zöld pipa, ami azt jelöli, hogy igen
    Egyszerű a kezelése és könnyű betanulni,
  • Zöld pipa, ami azt jelöli, hogy igen
    Minden méretben profi megoldásokat nyújt,
  • Zöld pipa, ami azt jelöli, hogy igen
    Időt és energiát spórol meg neked és munkatársaidnak.

Próbáld ki kötelezettségek nélkül és kérd ingyenes bemutatónk.

Kérem az ingyenes demót
Érdekel a vendéglátás?

Add meg az e-mail címed és értesülj elsőként a legfrissebb hírekről, fontos eseményekről és hasznos tudásokról.

Sikeres feliratkozás
Hoppá, valami hiba lépett fel a feliratkozás közben.
Kapcsolódó bejegyzések
Hasonló tartamak