Segítséget szeretnénk nyújtani mindazoknak, akik információhoz szeretnének jutni az NTAK statisztikai adatszolgáltatással kapcsolatban. Ezen az oldalon megtalálsz minden olyan információt, amire szükséged lehet. Olvasd végig cikkünket vagy használd a tartalomjegyzéket a gyorsabb eléréshez.

Mi az az NTAK?

A Magyar Kormány döntése alapján a legtöbb vendéglátó egységnek és attrakciónak kötelező forgalmi és rendelési adatokat továbbítani a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (azaz NTAK) felé.

A törvényekből az derül ki, hogy ezeket a statisztikai adatokat az iparág fejlesztésére és a csalások csökkentésére fogják használni. Ebből kiderül az is, hogy az NTAK továbbíthatja az adatokat a NAV felé.

Ez röviden annyit jelent, hogy egy olyan szoftvert kell használni, amit engedélyezett a kormány és képes az adattovábbításra.

Adattovábbítás megkezdésének határideje:
2023. Július 1.

Már a határidő előtt érdemes egy olyan éttermi szoftvert használni, ami hivatalosan képes az összekötésre.

A kormány rendelet: Magyar Közlöny 2021. június 25. - 120. szám

Kiknek kötelező az összekötés?

A kormány TEÁOR szám alapján jelölte meg, mely vendéglátó egységeknek KÖTELEZŐ az adattovábbítás. A részletes lista:

  • étterem, TEÁOR’08: 5610 – Éttermi, mozgó vendéglátás;
  • büfé, TEÁOR’08: 5610 – Éttermi, mozgó vendéglátás;
  • cukrászda, TEÁOR’08: 5610 – Éttermi, mozgó vendéglátás;
  • kávézó, alkoholmentes italokra specializálódott vendéglátóhely, TEÁOR’08: 5630 – Italszolgáltatás;
  • italüzlet, bár, TEÁOR’08: 5630 – Italszolgáltatás;
  • zenés-táncos szórakozóhely, TEÁOR’08: 5630 – Italszolgáltatás;
  • gyorsétterem, TEÁOR’08: 5610 – Éttermi, mozgó vendéglátás;
  • alkalmi vendéglátóhely, TEÁOR’08: 5610 – Éttermi, mozgó vendéglátás.

NTAK regisztráció

2021. november 1-től minden vendéglátó egységnek - akiket a törvény kötelez - regisztrálniuk kell az NTAK rendszerébe. A regisztrációs link: NTAK Regisztráció.

Milyen adatokat kell továbbítani?

Nagy vonalakban minden forgalomra és rendelésre vonatkozó adatot, ami nem tartalmaz személyes adatot. Részletesebben:

  • Napi forgalom:
    • Fizetési módok szerinti forgalom,
    • Rendelések száma és típusa,
  • Összes rendelés adatai:
    • Tételesen a rendelt termékek és azok kategóriája, ára,
    • Tételek minden kiegészítője, feltétek, köretek, stb...
    • Rendelés típusa, fizetési módja,

Miért kell ehhez egy éttermi szoftver?

Úgy gondoljuk az idő hiányát nem kell magyaráznunk. Egy étteremben nagyon sok mindennel foglalkozni kell és sajnos ezzel a törvény módosítással mégnagyobb terhet rónak a vendéglátóhely tulajdonosokra. A jó hír, hogy ezen egy jól lefejlesztett modern éttermi szoftver segíteni tud.

Mégis hogyan? Egyszerű! Mivel úgy is felütjük a szoftverbe az asztalos fogyasztásokat, bevisszük a kiszállítós rendeléseket és minden olyan adatot, információt, ami szükséges az étterem üzemeltetéséhez, ezért egy automata rendszernek csak ki kell szortírozni az előre meghatározott, kötelezően beküldendő adatokat és el kell küldenie az NTAK számára és már kész is.

Miért használjam az Orsys-t?

Szoftverünket étterem tulajdonosok együttműködésével alkottuk meg azért, hogy biztosan minden funkcionalitás a megfelelő célt szolgálja: megkönnyíteni, felgyorsítani és átláthatóvá tenni az éttermi folyamatokat.

Röviden bemutatunk néhány funkciót, ami hasznos lesz a mindennapokban!

Asztalos és pultos rendelések

A rendszerünkben könnyedén felvehetik a pincérek az asztalok fogyasztásait vagy éppen a pultnál kiszolgált tételeket.

Kiszállítós rendelések

Diszpécserek felvehetik a telefonos rendeléseket könnyedén. Régi vásárlóknál már mentett címek vannak így még gyorsabb a rendelés felvétel. Ezek mellett automatán beolvassa a rendszer Éhenhalok, FoodPanda, Wolt és Falatozz rendeléseket.

Tulajdonosi távoli hozzáférés

Legyél bárhol a világon, bármikor könnyedén megnézheted a történéseket a telefonodon. Ha kéred, a rendszer napi összesítőt küld neked e-mailben, hogy biztosan ne maradj le semmiről.

Raktárkészlet és receptúra

Az összes étel és ital receptúrája felvihető, akár milliliter vagy gramm pontossággal így könnyedén számolható az alapanyagok fogyása. A rendszer pedig jelez, ha valami fogyóban van - ezzel is csökkentve az elfogyott alapanyagok miatti kellemetlenségeket.

Kérdésed van?

Keresd kollégáinkat bizalommal és amiben csak tudunk segítünk!

+36/20-348-1112